Nē, pasta tevi nepadara resnu!

Jā, pastā ir ogļhidrāti, bet tie netraucē tevi zaudē svaru, ja vien ar tiem nepārspīlē. Pasta ir daļa no Vidusjūras diētas, kas ir viena no veselīgākajām un pilnvērtīgākajām diētām pasaulē. Tajā bez graudaugiem piedalās arī augļi un dārzeņi, olīveļļa, zivis, gaļa, olas – visas pasaules labākās lietas!

Ogļhidrāti, kā teiktu kāds pazīstams dietologs, pavisam noteikti ir labie zēni. Tie organismā ražo glikozi, kas ir kritiski svarīga smadzeņu un muskuļu darbībai. Tā kā pasta ir lielisks komplekso ogļhidrātu avots, tā atbrīvo enerģiju lēni un uztur cukura līmeni asinīs vienmērīgu.  Pasta, nevis saldumi, ir tavu garo skrējienu un ražīgo darbaspēju sponsors! Pastai ir ļoti daudz citu labu īpašību.

Saki jā pilngraudu pastai!

Lietojot uzturā pilngraudu pastu, tu saņem arī labu devu šķiedrvielu, un bez tām vēderā nekas labs nenotiek, lai neteiktu, ka vispār nenotiek. Daži pat domā, ka pilngraudu ēdieni ir viens no atslēgas vārdiem, lai izvairītos no dažiem vēža veidiem. Pilngraudu pasta ir garšīga, turklāt notur vēderu komfortā un var samazināt holesterīna līmeni. Kuram gan vajadzīgi aizķepējuši asinsvadi, vai ne? Saki kā pilngraudu pastai! Pamēģini to pagatavot, piemēram, ar sēnēm un mazumiņu trifeļu eļļas – pilngraudu pasta garšos karaliski!

Paēdis un laimīgs

Gardi paēdis un laimīgs kā ronis – tā ir sajūta, kurā gribētos uzkavēties ilgāk. Tomēr pēc dažiem ēdieniem šī sajūta izgaist ātrāk, bet pēc dažiem sāta sajūta saglabājas ilgāk. Šos mehānismus darbina pareizie ogļhidrāti, glikoze un visa pārējā labā bioķīmijai, kurai labāk nepievērsīsimies. Pietiek ar to, ka zinām – pasta rada sāta sajūtu ilgāku laiku, un ilgāku laiku esam labā garastāvoklī. Izmēģini pagatavot spageti, kam pievienoti viegli apvārīti brokoļi un cepas desas ripulīši, kas pacepināti kopā ar sasmalcinātu aso sarkano piparu. Klasiska itāļu recepte. Ilgi jutīsies ne tik vien paēdis, bet arī jauki ugunīgs!

Miljons pastas veidu

Nu labi, ne gluži miljons, bet apskati mūsu lapā sadaļu Makaroni – pastai tiešām ir bezgalīgi daudz brīnišķīgu formu. Ko tas mums dod? Ātri iespējams pagatavot visdažādākos ēdienus – izvēloties pareizo pastas veidu, kas vislabāk sader ar mērci, ar sēni, salātu, vistu, zivi, brokoli, jebko! Un galu galā, vienkārši interesantāk.

Jo mazāk sāls, jo labāk

Sāli, tāpat kā cukuru, bieži ēdam par daudz. Īpaši tāpēc, ka sāls jau ir pievienots dažādiem pārtikas produktiem. Taču pārāk daudz sāls veicina sirds problēmas, augstu asinsspiedienu, diabēta risku un citas nepatikšanas. Pasta šajā ziņā ir lieliska – tajā pašā ir ļoti maz sāls. Protams, ja pievienosi sāli pastu vārot un pēc tam vēl bagātīgi sasālīsi mērci, nekāda labuma nebūs. Tāpēc vērts piedomāt, kā mērces padarīt izteiksmīgas un aromātiskas ar garšvielām, nevis sāli.

Ēdiens bez taukiem

Pastā tikpat kā nav tauku – vai nav lieliski! Un atkal – ja centies samazināt tauku daudzumu pārtikā, neko nedos, ja ēdīsi pastu, bet nesamazināsi olīveļļas, sviesta un siera daudzumus. Šie visi gardumi tiešām ir pastas draugi, bet… Jāatceras, ka pastas draugi ir arī personāži ar mazu vai nekādu tauku saturu: tomāti un citi dārzeņi, dažādi zaļumi, jūras veltes, liesa zivs un gaļa. Un kādu nieku laba cietā siera pārrīvē pāri pastai jau nu neviens tev nevar liegt!

Pasta nepadara resnu

Citi notikumi